Direktlänk till inlägg 22 januari 2010

Dag 2

Av Linn Svensson - 22 januari 2010 14:42

Första natten har gått bra, men Nike var lite dålig i magen i morse.


Idag var vi och träffade Anna med henne hundar för att gå en promenad i hundtätt område.


Vi började med att göra ett plötsligt möte och jag sa till både Nike och Kobra att stanna när Anna passerade förbi med Kiba.

  


Som ni kan se går det jätte bra om man är lugn och tydlig med Nike. Hon kan tom titta på andra hundar utan att stressa upp.


Vi fick flera hundmöten under promenaden och här är ett jag lyckades fota. Det är inte så enkelt att hinna fota i hundmötet... Men hunden som gick förbi oss är mycket intresserad och provocerande. Nike kan dock stå med ryggen emot hunden :)

    


Sen åkte vi hem till Hanna som har en 6mån flattehane. Nike tyckte att han var enormt obehaglig. De fick inte hälsa på varandra utan bara vistas i samma rum och kunna slappna av. Hon hade mycket svårt att slappna av och sökte mkt stöd hos mig.


På kvällen sammanförde jag henne med hela min flock och det gick bra. Hon vill gärna hålla dem lite på avstånd, men började använda nosen och de hälsade naturligt på varandra. Om någon hund kommer med lite fart bakifrån och springer förbi henne så snappar hon gärna efter dem. 

Kobra är den Nike känner sig tryggast tillsammans med, Nibus och Samisa är hon lite osäker på.


Hon vaktar sin bur även när hon inte befinner sig inne i den.

jag vill få bort alla överdrivna kontrollbehov hon har och nyttjade Kobra. Hon fick ligga inne i buren och Nike utanför. Kobra undrade nog vad jag höll på med, hon fick plats med 2/3 av sin kropp inuti, huvudet och frambenen låg utanför öppningen ;)

Nike gör inget, men det rycker i läpparna på henne. Hon fick vara utanför på en filt tills hon släppt det.


Alexander, mitt största bonusbarn (14år) har vi tränat med. Han han fått komma fram snabbt, böja sig ner, lyfta upp henne osv. Hon är lite spänd men det går bra. Hon har inte gjort några flyktförsök eller markeringar mot honom. Det gick också jätte bra när Anna hälsade på henne.


Hälsn Linn

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Svensson - 8 februari 2010 22:23

Pga sjukdom blev Nikes överlämning i fredags eftermiddag.   Jag mötte upp husse och matte och vi tog en promenad. Matte fick ta över kopplet och hanterade det enormt bra! Vi fick många möten och gick även in på Dogplanet där vi mötte en hund ut...

Av Linn Svensson - 3 februari 2010 20:34


Idag var dagen D!   Jag åkte hem till Nikes husse och matte imorse för att föra över träningen/hanteringen av Nike till dem. Vi var först inne och gick igenom teoretiskt vad jag gjort och hur de måste agera och vad de ska tänka på. Efter en s...

Av Linn Svensson - 3 februari 2010 20:25


Jag har jobbat hela dagarna från 8 på morgonen till 22 på kvällen och därför inte hunnit uppdatera hennes blogg.   Det har gått jätte bra! I söndags fick hon träffa bonusbarnen som är 8 och 10år. Hon besvarade deras kontakt direkt utan någon osäk...

Av Linn Svensson - 30 januari 2010 20:15

Dag 10 var alltså fredag. Jag åkte in till stan för att promenera i Nikes hemmiljö och för att matte skulle få följa med. Jag har märkt att Nike intresserar sig i början för de mötande hundarna och då får jag avbryta henne, men så blir hon lugnar...

Av Linn Svensson - 29 januari 2010 08:53

det har blivit lite fördröjning i bloggen pga en film jag ville ha med. Nu har jag lyckats lägga upp den på youtube och länkar härifrån så ni får se.   Dag 8 var alltså onsdag. sedvanliga promenader och en stund på kontoret. Efter en av våra pr...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards