Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Linn Svensson - 8 februari 2010 22:23

Pga sjukdom blev Nikes överlämning i fredags eftermiddag.


Jag mötte upp husse och matte och vi tog en promenad. Matte fick ta över kopplet och hanterade det enormt bra!

Vi fick många möten och gick även in på Dogplanet där vi mötte en hund utan problem. Nike har ett intresse, men ingen negativ energi alls.

Det är fantastiskt att se en hund ändras så :D Hon kan titta på andra hundar och bara bli glad och nyfiken.


En tjej kom fram till oss mitt på gatan och frågade om hon fick hälsa. Perfekt tillfälle att träna och visa hur fint Nike kan hälsa. Vi gjorde som jag tränat och sa åt Nike att stanna på avstånd. Tjejen fick en godisbit och Nike fick på kommando gå fram och hälsa. Det var inga problem alls!

Vi fick många tajta möten där Nike hamnade närmast den mötande hunden och det gick också väldigt bra.


Jag lämnade efter ca 1 timma Nike med husse och matte så fick de åka hem och träna vidare.


Här kommer några härliga bilder på Nike hemma hos mig:

              


Stort tack till Nikes husse och matte som lämnade det stora ansvaret till mig att ta hand om och hjälpa deras hund.


Vi kommer nog ses en hel del framöver. I och med att man bokar in sin hund 14 dagar på träning så ingår gratis kurser hela hundens liv hos HundStyrkan.

Jag ser fram emot att få fortsätta ha kontakt med underbara lilla Nike :)


Stor kram från Linn

www.hundstyrkan.se

0768-915343

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards