Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Linn Svensson - 24 januari 2010 19:46

Idag lördag tog vi en promenad tillsammans med Samisa och min son på 2,5år fick också följa med i vagn.

Jag ville se om hon reagerade på att flocken är större.


Hon följer väldigt fint på promenaderna, men till en början får jag påminna henne om att gå med mig och inte kontrollera alla dofter. Hon sköter sig fint och jag har bytt hennes halsband till ett retrieverkoppel. Jag tycker det är lättare att hålla i och det låter inget jämfört med hennes halvstryp.


Jag märkte på denna promenad att hon var lite brydd när vi fick ett tajt möte med en lös golden som ägaren stod och höll i halsbandet. Hunden var bara någon meter ifrån oss och enormt intresserad. Men Nike gjorde inget utfall. Jag avbröt henne så fort jag märkte att hennes energi ändrades och att hon la fokus på den andra hunden. det räcker med att stöta till henne i sidan så följer hon mig igen.


Hon fick sen motionera tillsammans med Nimbus och Kobra. Jag kastade pinne till dem i snöbacken hemma och Nike älskade det. Jag ville se om hon klarade av att umgås med hundarna under mer fartfyllda situationer. Jag ville också se att hon inte började vakta mig eller pinnen. Men hon var jätte duktig :)

Hon sprang med som en liten kanonkula och svarade mycket bra på förbudsträningen. Jag växlar alltid kasta pinne, med förbud att ta pinne för att se att hundarna är lyhörda. Det gick faktiskt riktigt bra :)

Här är en bild på hundarna i full fart!!!

   


Senare på em kom min syster förbi och det gick också bra. Nike försökte inte kontrollera henne. Hon kunde lägga sig när jag sa till henne att stanna på en plats och Tove kunde även klappa henne utan problem :)


Mer träning följer :)


Hälsn Linn



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards